Stabiele
aanvoer
van leden?

Doe de Gratis Marketingscan
Lees meer
news-img-big

01 jan 2020

emoji & online marketing

Tegenwoordig hebben we toegang tot een online bibliotheek van duizenden plaatjes en pictogrammen, van de schaterlachende smiley tot gekleurde hartjes, van stralende zonnetjes tot slapende emoji met snottebel.

De baas over de emoji is Unicode, een internationale organisatie met daarin vooral techbedrijven als Google, Facebook en Huawei.  Die beslissen om de zoveel maanden welke symbooltjes officieel worden toegelaten, en welke niet. Wij mogen dus niet meebeslissen welke emoji in het leven worden geroepen. Tieners stappen de laatste over van emoji naar stickers, waarbij minder beperkingen gelden omdat je die zelf kunt samenstellen.

Zijn emoji ook geschikt om te gebruiken in je (online) marketingteksten?

De 3 basisregels:

1. Gebruik relevante emoji. Probeer geen boodschappen te verkopen met een emoji zoals deze: 👾
2. Gebruik herkenbare emoji. Als je contacten eerst de emoji moeten ontcijferen, dan heb je ze al verloren.
3. emoji in marketing zijn bedoeld om accenten aan te brengen. Gebruik ze om de aandacht te vestigen, te onderstrepen en om de aandacht te vestigen op de verkoopteksten – niet om de lezer ervan af te leiden.

Waarom zien emoji er soms verschillend uit?

emoji zijn er in alle soorten en maten. En dan hebben we het niet alleen over de vele emoji die momenteel beschikbaar zijn. Ze worden vaak verschillend weergegeven, afhankelijk van je gebruikte browser, app of besturingssysteem.

Goede emoji voor online marketing:

👍 = goed gedaan!
✅ = check, klopt helemaal
⚡ = supersnel (of de link naar EMS training 😉)
👀 = kom eens kijken!
❤️ = liefde, houden van, fijn om te doen

Feiten & Cijfers:

Het is tegenwoordig niet meer de vraag óf, maar hoe je emoji moet inzetten in je online marketing campagnes of acties. Het E-mail template platform Campaign Monitor laat in deze infographic overduidelijk zien dat het gebruik van emoji in je online marketing werkt. De designers van deze visual hebben feiten en cijfers verzameld over het gebruik van emoji door online marketeers. Wist je dat er dagelijks 5 miljard emoji worden verzonden via Facebook Messenger en er 700 miljoen worden gebruikt in Facebookberichten?

Onze conclusie is in elk geval: emoji toevoegen aan je social media posts en e-mailcampagnes kan een positief effect hebben op je click- en open ratio, mits je de juiste emoji gebruikt.

Drukwerk

Lees meer
logo-ico

SCHRIJF JE IN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF.

Leadcampagnes

Lees meer

Ook voor aankleding!

Ben jij op zoek naar een nieuwe frisse uitstraling in jouw sportschool? Wij verzorgen volledige wandbekleding op maat. Deze textieldoeken met aluminium frame kunnen op alle formaten worden geleverd met een eigen foto, tekst, een door ons ontworpen design of een foto uit onze beeldbank.

De textieldoeken kunnen eenvoudig worden verwisseld. Binnen 10 minuten heb je een nieuw doek gemonteerd. Zo creëer je steeds een andere wandversiering en een unieke sfeer.

Neem contact met ons op!

Wil je meer informatie over onze leadcampagnes? Vrijblijvend onze scherpe tarieven voor je drukwerk ontvangen? Of ben je benieuwd wat we op het gebied van huis-aan-huis verspreiding voor jouw club kunnen betekenen?

Ja, ik wil meer weten!
logo-ico
?>