Search

Instagram en Snapchat als leadgenerator

Wereldwijd loggen maandelijks meer dan een miljard gebruikers in op het nog steeds populairder wordende Instagram. De laatste jaren groeide het platform in Nederland tot maar liefst 7,8 miljoen gebruikers, waarvan 4,7 miljoen zelfs dagelijks! De gemiddelde duur van zo’n digitaal bezoek ligt inmiddels op ca. 30 minuten per dag. Qua leeftijden zien we ook een verschuiving, inmiddels is 50% van de Instagramgebruiker de 35 jaar gepasseerd.

Facebook en Twitter zagen het afgelopen jaar allebei maar liefst 500.000 gebruikers vertrekken (bij Facebook vooral jongeren) en TikTok en Snapchat stegen beiden naar meer dan 2,5 miljoen actieve leden. Reden van vertrek is simpel: andere platforms zijn gewoon leuker. Zelfs bij Instagram zien we dat de jeugd de overstap maakt naar andere social media, waardoor de groei dus vooral door een oudere doelgroep gegenereerd wordt. Instagram is dus een zeer interessant platform om jouw doelgroep te bereiken! En mocht je focus op een leeftijd tot maximaal 25 jaar liggen, dan is Snapchat een prima optie om leads te genereren.

Adverteren op Instagram

De marketeers van Fitness Media zijn natuurlijk altijd online in beweging. We zijn dagelijks aan het optimaliseren, bijsturen, testen en hebben hiermee enorm veel data verzameld. Naast de reguliere Facebook campagnes kun je bij Fitness Media op Instagram adverteren met een afzonderlijk ingerichte en geoptimaliseerde campagne. Zo krijg je een versterkend effect van jouw campagne omdat men de advertentie op meerdere kanalen ziet. De kracht van herhaling. Een herhaling van een boodschap zorgt voor herkenning waardoor mensen hier een positiever gevoel bij krijgen. In de sociale psychologie wordt dit het ‘mere exposure effect’ genoemd.

Bij Fitness Media hebben we gemerkt dat adverteren met de door ons uitvoerig geteste campagnes, waarbij zowel Facebook als Instagram wordt ingezet, er tot wel 50% meer leads gegenereerd worden ten opzichte van een campagne waarbij alleen Facebook wordt gebruikt. Remarketing op Instagram is heel effectief en slim ingericht: bezoekt iemand jouw website of een specifieke pagina? Dan zorgen wij dat de potentiële lead een aantal keren jouw advertentiecampagne in Instagram Stories voorbij ziet komen.

Wist je dat… Een Instagram gebruiker gemiddeld 30 minuten per dag online is?

Aantal gebruikers Social Media in Nederland:

Facebook 9.900.000 (-5% t.o.v. 2022)
Instagram 7.800.000 (+18% t.o.v. 2022)
Snapchat 3.900.000 (+21% t.o.v. 2022)
Twitter 3.100.000 ((-13% t.o.v. 2022)

Adverteren op Snapchat

Sinds de lancering van Snapchat (dit was al in 2011) is de app uitgegroeid tot meer dan alleen een manier om leuke foto’s naar vrienden te sturen. Inmiddels vertrouwt de gebruiker de app om een real-time beeld te krijgen van wat hun favoriete beroemdheden, shows en bedrijven aan het doen zijn, waardoor Snapchat een geweldige nieuwe marketingtool is om op persoonlijk niveau te communiceren met je potentiële nieuwe (jonge) leden. De meeste Snapchat gebruikers zijn tussen de 15 en 24 jaar oud.

Net als andere social media-platforms heeft Snapchat verschillende advertentiemogelijkheden om uit te kiezen. Of je nu je naamsbekendheid wilt versterken of de campagne wilt inrichten op het genereren van leads, het groeiende advertentieaanbod van Snapchat biedt inmiddels vele mogelijkheden.

Meer leads nodig?

Wil je meer weten over jouw mogelijkheden op Facebook, Instagram of Snapchat? Bel met Fitness Media op +31 (0)592-420 561 en we vertellen je graag meer!

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.