Wereldwijd loggen maandelijks meer dan een miljard gebruikers in op het nog steeds populairder wordende Instagram. De laatste jaren groeide het platform in Nederland tot maar liefst 7,8 miljoen gebruikers, waarvan 4,7 miljoen zelfs dagelijks! De gemiddelde duur van zo’n digitaal bezoek ligt inmiddels op ca. 30 minuten per dag. Qua leeftijden zien we ook een verschuiving, inmiddels is 50% van de Instagramgebruiker de 35 jaar gepasseerd.
Facebook en Twitter zagen het afgelopen jaar allebei maar liefst 500.000 gebruikers vertrekken (bij Facebook vooral jongeren) en TikTok en Snapchat stegen beiden naar meer dan 2,5 miljoen actieve leden. Reden van vertrek is simpel: andere platforms zijn gewoon leuker. Zelfs bij Instagram zien we dat de jeugd de overstap maakt naar andere social media, waardoor de groei dus vooral door een oudere doelgroep gegenereerd wordt. Instagram is dus een zeer interessant platform om jouw doelgroep te bereiken! En mocht je focus op een leeftijd tot maximaal 25 jaar liggen, dan is Snapchat een prima optie om leads te genereren.