Search

SEO en SEA

Je hebt heel veel te bieden als sportschool, yogastudio of fitnesscenter. En je vertelt een goed verhaal daarover op je website. Maar hoe zorg je er voor dat je doelgroep je verhaal onder ogen krijgt? Juist, de zoekmachines! Maar een goede positie in Google, dat gaat niet zomaar. Wij zorgen er voor dat jouw club of studio opvalt in de zoekresultaten. Hiervoor hebben we twee manieren: SEO en SEA.

SEO: SEARCH ENGINE OPTIMALISATION

Zoekmachine-optimalisatie (SEO) is het actief optimaliseren van een (mobiele) website door het verbeteren van interne en externe factoren (techniek, content, autoriteit) om het bezoek naar de (mobiele) website of app op relevante zoekwoorden vanuit zoekmachines te verhogen. We richten ons hierbij op de zogenaamde organische zoekresultaten: de sites waarvan Google denkt dat ze belangrijk zijn om een zoekopdracht te beantwoorden.

Om goed gevonden te worden in Google is het belangrijk goede zoekwoorden op je website te plaatsen. De eerste stap is een zoekwoordanalyse. Hiermee brengen we in kaart op welke woorden wordt gezocht in jouw regio. We zorgen er voor dat deze zoekwoorden zijn terug te vinden in je site en dat je website optimaal op deze woorden wordt gevonden. Met SEO zorgen we er dus voor dat jouw diensten- en lessenaanbod in Google zichtbaar is!

SEO teksten
Een voor zoekmachines goede tekst op je website telt minimaal 300 woorden per pagina, waarin 6 keer het zoekwoord voorkomt dat wij hebben gekozen via de zoekwoordanalyse. Maar de tekst is natuurlijk niet alleen voor zoekmachines: als het niet lekker leest zijn de bezoekers snel van je site vertrokken. Je kunt zelf de teksten verzorgen. Ook kunnen wij teksten (her)schrijven op basis van de zoekwoordanalyse.

 

SEA: SEARCH ENGINE ADVERTISING

Zoekmachine-adverteren (SEA) is het inkopen van advertentieruimte boven en onder de organische zoekresultaten door in een veiling te bieden op zoektermen (keywords, zoekwoorden of trefwoorden) waarbij wordt afgerekend per klik (een afgeleverde bezoeker). De belangrijkste eigenschap van zoekmachineadvertenties is dat ze zijn gekoppeld aan een zoekopdracht, en dus relevant zijn voor de zoekopdracht. In Nederland gaat het met zoekmachine-adverteren in de praktijk om het adverteren met Google Ads, het advertentieprogramma van Google. (voorheen Google Adwords)

WAT PAST BIJ JOU?

Een keuze maken tussen SEO en SEA hangt af van je persoonlijke wensen. Wil je snel resultaat? Kies dan voor SEA. Wil je goedkoper hoger in de organische zoekresultaten van Google en heb je iets langer de tijd om resultaat te boeken? Kies dan voor SEO. Een combinatie van beide is natuurlijk ook mogelijk.

Voor meer informatie over SEO en/of SEA neem hieronder vrijblijvend contact met ons op!

 

Neem contact met ons op!

Wil je meer informatie over onze leadcampagnes? Vrijblijvend onze scherpe tarieven voor je drukwerk ontvangen? Of ben je benieuwd wat we op het gebied van huis-aan-huis verspreiding voor jouw club kunnen betekenen?

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.