SEO: SEARCH ENGINE OPTIMALISATION
Zoekmachine-optimalisatie (SEO) is het actief optimaliseren van een (mobiele) website door het verbeteren van interne en externe factoren (techniek, content, autoriteit) om het bezoek naar de (mobiele) website of app op relevante zoekwoorden vanuit zoekmachines te verhogen. We richten ons hierbij op de zogenaamde organische zoekresultaten: de sites waarvan Google denkt dat ze belangrijk zijn om een zoekopdracht te beantwoorden.
Om goed gevonden te worden in Google is het belangrijk goede zoekwoorden op je website te plaatsen. De eerste stap is een zoekwoordanalyse. Hiermee brengen we in kaart op welke woorden wordt gezocht in jouw regio. We zorgen er voor dat deze zoekwoorden zijn terug te vinden in je site en dat je website optimaal op deze woorden wordt gevonden. Met SEO zorgen we er dus voor dat jouw diensten- en lessenaanbod in Google zichtbaar is!
SEO teksten
Een voor zoekmachines goede tekst op je website telt minimaal 300 woorden per pagina, waarin 6 keer het zoekwoord voorkomt dat wij hebben gekozen via de zoekwoordanalyse. Maar de tekst is natuurlijk niet alleen voor zoekmachines: als het niet lekker leest zijn de bezoekers snel van je site vertrokken. Je kunt zelf de teksten verzorgen. Ook kunnen wij teksten (her)schrijven op basis van de zoekwoordanalyse.
SEA: SEARCH ENGINE ADVERTISING
Zoekmachine-adverteren (SEA) is het inkopen van advertentieruimte boven en onder de organische zoekresultaten door in een veiling te bieden op zoektermen (keywords, zoekwoorden of trefwoorden) waarbij wordt afgerekend per klik (een afgeleverde bezoeker). De belangrijkste eigenschap van zoekmachineadvertenties is dat ze zijn gekoppeld aan een zoekopdracht, en dus relevant zijn voor de zoekopdracht. In Nederland gaat het met zoekmachine-adverteren in de praktijk om het adverteren met Google Ads, het advertentieprogramma van Google. (voorheen Google Adwords)